sobota 4. februára 2012

Dokud srdce plane - neoficiální biografie skupiny RAMMSTEIN

Autor: Michael Fuchs-Gamböck a Thorsten Schatz
Formát: 15 x 22 cm, pevná väzba, 220 strán
Vydané: Nava, 2011







                                        






  Túto knihu som zbadal v kníhkupectve pár dní pred minuloročným novembrovým koncertom Rammstein v Bratislave v rámci ich turné Made In Germany 1995-2011 a nakoľko som nakoniec zohnal lístok na koncert, povedal som si, že si ešte niečo o tejto skupine prečítam a knihu som si kúpil. K jej obsahu som sa však dostal až po už spomínanom koncerte, ktorý bol jedným z najlepších, ktoré som doteraz zažil, a na naše domáce pomery bol organizačne vynikajúco zvladnutý. O niekoľko dní, som po tom úžasnom koncerte, siahol po tejto knižke s tým, čo to viac sa dozvedieť o fenoméne, akým skupina Rammstein rozhodne je.

  Autori tejto knihy už spolu spolupracovali na viacerých publikáciach o interpretoch a skupinách na popovej, rockovej scéne. Ako aj názov knihy prezrádza ide o neoficiálnu publikáciu, teda autori pri jej písani priamo nespolupracovali s členmi Rammstein, svoje informácie čerpali z množstva, článkov, rozhovorov, diskusií z časopisov, rádia či internetu, ako aj oficiálnych DVD-čiek skupiny. Kniha obsahuje 22 kapitol, v ktorých sa najprv zoznámime s undergroundovou hudobnou scénou v bývalej NDR z ktorej členovia Rammstein pochádzajú. Predstaví nám všetkých členov skupiny, odhalí nám prvé začiatky Rammstein, prevedie a poodhalí nám, výrobný proces a významový obsah vydaných albumov a DVD až po dielo "Liebe ist für alle da". Na knihe sa mi páči, že je písaná pomerne objektívne, nie je to vyslovene "fandovská" publikácia, či už fanúšik skupiny alebo človek, ktorý sa len chce niečo viac o tejto formácii dozvedieť získa skutočne množstvo informácii o celej ideológii, fungovaní, zákulisí tohto komplexného umeleckého diela pod hlavičkou Rammstein.

  Túto knihu jednoznačne odporúčam zaradiť do svojej knižnice všetkým spokojným účastníkom novembrového koncertu, ako aj ostatným fans skupiny, či ľudí zaujímajúcich sa o kvalitnú tvrdšiu hudbu :)


Plagát oznamujúci koncert Rammstein v Bratislave, november 2011

                                                                                                                                                                  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára